مهمترین تورنمنت آسیا از امروز !

مهمترین تورنمنت آسیا از امروز !




 

 


مهمترین تورنمنت آسیا از امروز !


تاریخ : جمعه ،
17 دی 1389

رقابتهاي جام ملتهاي آسياي 2011 از امروز آغاز مي شود.براي آنکه اطلاعات بيشتري در مورد اين تورنمنت مهم و حساس به دست بياوريد، به ما بپيونديد.



پیشینه

رقابتهای جام ملتهای آسیا که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ترتیب داده می شود، هر چهارسال یک بار برگزار می شود و اولین دوره این رقابتها در سال 1956 برگزار گردید. از آن زمان تاکنون تنها 11 تیم توانسته اند جام قهرمانی این رقابتها را بالای سر ببرند.

عربستان سعودی، ژاپن و ایران هر یک ، سه بار به عنوان قهرمانی این رقابتها رسیدند. کره جنوبی سابقه دو قهرمانی در این رقابتها را دارد و کویت و عراق تنها یک بار تجربه قهرمانی در جام ملتهای آسیا رادارند.نکته جالب توجه اینجاست که تنها قهرمان باقی مانده، زژيم اشغالگر قدس است که در سال 1964 در این رقابتها به قهرمانی رسید و پس از آن با جدایی از کنفدراسیون فوتبال آسیا به اتحادیه فوتبال اروپا پیوست.

در اولین دوره های این تورنمنت تنها4تیم به مرحله نهایی راه می یافتند و پس از آن این تعداد به 5 و سپس 6 تیم رسید: در سال 1980، ده تیم قادر به شرکت در این رقابتها شدند ولی پس از آن تعداد تیمهای شرکت کننده به 8 تیم کاهش یافت و در سال 1996 تعداد تیمهای شرکت کننده به 12تیم رسید
در قرن 21،تغییرات فراوانی در رقابتهای جام ملتهای آسیا اعمال شد.

دررقابتهای چین 2004، شانزده تیم به مرحله نهایی رقابتها راه یافتند و سه سال بعد تورنمنت در سالی عجیب و غریب برگزار شد.در آخرین دور برگزاری این رقابتها، عراق در فینال عربستان سعودی را شکست داد و کره جنوبی با غلبه بر ژاپن در رده سوم قرار گرفت.

الان به تورنمنت قطر2011 می رسیم.این اولین بار از سال1988 است که قطر میزبانی تورنمنت را برعهده می گیرد. این رقابتها در آب و هوای مساعد زمستانی به جای گرمای تابستان برگزار می شود
رقابت کنندگان

شانزده تیم در تورنمنت قطر2011 شرکت می کنند. در این رقابتها 4 تیم به صورت اتوماتیک به مرحله نهایی بازی ها راه یافتند: قطر به عنوان تیم میزبان و عراق، عربستان سعودی و کره جنوبی که در رقابتهای سال 2007 رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

ده تیم از دوازه تیم دیگر راه یافته به مرحله نهایی هم مراحل مقدماتی را پشت سرگذاشتند و از 5 گروه مرحله مقدماتی، تیمهای صدرنشین و تیم دوم آنها به این تورنمنت راه یافتند.دو تیم دیگر که به مرحله نهایی این رقابتها رسیدند هم تیمهای برنده «چلنج کاپ» کنفدراسیون فوتبال آسیا بودند که عبارتند از هند (در سال 2008) و کره شمالی(درسال 2010)


کلمات کلیدی : اخبار فوتبال ایران ، تیم ملی فوتبال ایران ، اخبار لیگ ایران ، اخبار تیم ملی ، فوتبال ایران ، مسابقات فوتبال ، زمان برگزاری فوتبال ، سایت خبر ورزشی ، علی دایی ، بازیهای تیم ملی ، جدول لیگ برتر ، جدول لیگ ایران ، نتیجه فوتبال ، فرهاد مجیدی ، عادل فردوسی پور ، سوتی های جواد خیابانی ، فدراسیون فوتبال ، رنکینگ فوتبال ، تک گل